Nuorgamin levyraadissa arvioitiin vuosina 2011–2012 yhteensä 315 kappaletta. Toiset arviot onnistuivat paremmin kuin toiset.
Suomalaisen rockmuusikon uteliaisuutta ei voi koskaan täydellisesti tyydyttää. Kyselykausi on ikuinen. Siksi teimme vielä yhden jatko-osan suosittuun juttusarjaamme, jossa vastaamme popmuusikoiden lauluissaan esittämiin kysymyksiin.
Anna Brotkin kirjoittaa lapsuuden ja nuoruuden rajapintaan sijoittuvista ratkaisevista vuosistaan Spice Girlsien vaikutuksen alaisena.
Sidewaysiin saapuvan No Fun At Allin laulaja toivoo, että skate punk -konkariyhtyeen musiikki ja lyriikat olisivat muuttaneet jonkun elämän. “Se olisi paras kohteliaisuus, jonka voisi saada.”
WSOY:n vuonna 1999 julkaisema Nylon Beat on popkirja bändistä, joka vahingossa ja vittuillakseen teki kaiken ajan henkeen sopivasti. Tero Kartastenpää raportoi.
Muistelimme tärkeitä kotimaisia albumeita, jotka täyttävät tai ovat täyttäneet tänä vuonna kaksikymmentä.
Itsestään soivan käyttöjärjestelmän ääniä, uusiseelantilaista mölyä ja pomarkkulaista ITE-taidetta. Ainakin sellaisesta koostuu Sidewaysin kokeellisen musiikin ohjelmisto.
Nuorgamin Teemu Fiilin, Kimmo K. Koskinen ja Arttu Tolonen kaivoivat esille neljätoista b-kategorian hardrock-bändiä, joita saatoit mahdollisesti kuunnella yläasteella, mutta joiden et todellakaan tiennyt olevan yhä kasassa!
Nuorgamin Hannu Linkola, Visa Högmander, Tuomas Kokko ja Matti Markkola arvioivat jälkimmäistä Kulttuuritalon-keikkaa vaille kaikki The Nationalin tähänastiset keikat Suomessa.
Nuorgam esittelee viisi muusikkoa, jotka joko eivät ole esiintyneet tv-sarjoissa tai ovat esiintyneet tyystin väärissä sarjoissa läpeensä epäsopivissa rooleissa.
Miksi proge tuli takaisin 90-luvulla? Mitä yhteistä on progella ja internetillä? Eikö progesta saa tykätä? Onko progella tulevaisuutta? Juho Ruotsalainen vastaa.
Nuorgam käy rohkeasti syväälle korpimetsän tummaan syleilyyn. Sukset ovat kuin jazz, jazz kuin hiihtokilpailu ja tästä tulee kirjoittaa. Paradigmamme oikeutuksen haemme suoraan taiteilijalta itseltään.