Artikkelit

”Ei pysty kyllä kuuntelemaan loppuun” – Nuorgamin levyraadin 10 övereimmin aliarvostettua kappaletta

”Ei pysty kyllä kuuntelemaan loppuun” – Nuorgamin levyraadin 10 övereimmin aliarvostettua kappaletta

Nuorgamin levyraadissa arvioitiin vuosina 2011–2012 yhteensä 315 kappaletta. Toiset arviot onnistuivat paremmin kuin toiset.

Osa 5 – ”Että mitähän vittua?”

Mitäs menit kysymään

Osa 5 – ”Että mitähän vittua?”

Suomalaisen rockmuusikon uteliaisuutta ei voi koskaan täydellisesti tyydyttää. Kyselykausi on ikuinen. Siksi teimme vielä yhden jatko-osan suosittuun juttusarjaamme, jossa vastaamme popmuusikoiden lauluissaan esittämiin kysymyksiin.

”Ei ole olemassa yhdenlaista tapaa olla tyttö” – 7 asiaa, jotka Spice Girls opetti minulle

”Ei ole olemassa yhdenlaista tapaa olla tyttö” – 7 asiaa, jotka Spice Girls opetti minulle

Anna Brotkin kirjoittaa lapsuuden ja nuoruuden rajapintaan sijoittuvista ratkaisevista vuosistaan Spice Girlsien vaikutuksen alaisena.

Small talk: vieraana Ingemar Jansson (No Fun At All)

Kohti Sidewaysia!

Small talk: vieraana Ingemar Jansson (No Fun At All)

Sidewaysiin saapuvan No Fun At Allin laulaja toivoo, että skate punk -konkariyhtyeen musiikki ja lyriikat olisivat muuttaneet jonkun elämän. “Se olisi paras kohteliaisuus, jonka voisi saada.”

”Lauantaipussi ja pullo olutta” – sekä muita koottuja Nylon Beat -viisauksia kehosta, feminismistä ja Spedestä

”Lauantaipussi ja pullo olutta” – sekä muita koottuja Nylon Beat -viisauksia kehosta, feminismistä ja Spedestä

WSOY:n vuonna 1999 julkaisema Nylon Beat on popkirja bändistä, joka vahingossa ja vittuillakseen teki kaiken ajan henkeen sopivasti. Tero Kartastenpää raportoi.

Aivan kuin kaikki muutkin, Maison Rilax ja Simpukka-amppeli – Nämä 14 rakasta Suomi-albumia täyttävät nyt 20 vuotta

Aivan kuin kaikki muutkin, Maison Rilax ja Simpukka-amppeli – Nämä 14 rakasta Suomi-albumia täyttävät nyt 20 vuotta

Muistelimme tärkeitä kotimaisia albumeita, jotka täyttävät tai ovat täyttäneet tänä vuonna kaksikymmentä.

Sidewaysin kellarisoundi – 4 + 1 kokeellisemman laidan artistia, jotka kannattaa vilkaista

Kohti Sidewaysia!

Sidewaysin kellarisoundi – 4 + 1 kokeellisemman laidan artistia, jotka kannattaa vilkaista

Itsestään soivan käyttöjärjestelmän ääniä, uusiseelantilaista mölyä ja pomarkkulaista ITE-taidetta. Ainakin sellaisesta koostuu Sidewaysin kokeellisen musiikin ohjelmisto.

Kickstart My Pacemaker! – 15 hard rock -bändiä 1980-luvulta, joiden et tiennyt yhä veivaavan

Kickstart My Pacemaker! – 15 hard rock -bändiä 1980-luvulta, joiden et tiennyt yhä veivaavan

Nuorgamin Teemu Fiilin, Kimmo K. Koskinen ja Arttu Tolonen kaivoivat esille neljätoista b-kategorian hardrock-bändiä, joita saatoit mahdollisesti kuunnella yläasteella, mutta joiden et todellakaan tiennyt olevan yhä kasassa!

”Tunnetilojen fyysinen idealisaatio” – mitä muistamme The Nationalin aiemmista Suomen-keikoista?

Kohti Sidewaysia!

”Tunnetilojen fyysinen idealisaatio” – mitä muistamme The Nationalin aiemmista Suomen-keikoista?

Nuorgamin Hannu Linkola, Visa Högmander, Tuomas Kokko ja Matti Markkola arvioivat jälkimmäistä Kulttuuritalon-keikkaa vaille kaikki The Nationalin tähänastiset keikat Suomessa.

Cardi B Sinkkuelämää-sarjaan! Unelmaroolit viidelle räppärille

Cardi B Sinkkuelämää-sarjaan! Unelmaroolit viidelle räppärille

Nuorgam esittelee viisi muusikkoa, jotka joko eivät ole esiintyneet tv-sarjoissa tai ovat esiintyneet tyystin väärissä sarjoissa läpeensä epäsopivissa rooleissa.

Proge okei! Kuinka rockin Juudas ja vitsien punchline sulautui kaikkeen kokeelliseen nykypoppiin

Proge okei! Kuinka rockin Juudas ja vitsien punchline sulautui kaikkeen kokeelliseen nykypoppiin

Miksi proge tuli takaisin 90-luvulla? Mitä yhteistä on progella ja internetillä? Eikö progesta saa tykätä? Onko progella tulevaisuutta? Juho Ruotsalainen vastaa.

Timo, sukset, jazz ja mä – viisi olympiahiihtomatkaa jazzina à la Timo Lassy

Timo, sukset, jazz ja mä – viisi olympiahiihtomatkaa jazzina à la Timo Lassy

Nuorgam käy rohkeasti syväälle korpimetsän tummaan syleilyyn. Sukset ovat kuin jazz, jazz kuin hiihtokilpailu ja tästä tulee kirjoittaa. Paradigmamme oikeutuksen haemme suoraan taiteilijalta itseltään.